Selamat mengunjungi ke Laman Blog Kami.. Kami amat mengalu-alukan kehadiran anda ke Laman Blog Kami...

Monday, November 2, 2009

amalan hidup sihat

Posted by [ Z U L I E ] 6:37 PM, under | No comments

Sape yg xnk hidup sihat??
Badan sihat, otak cerdas..
Badan xde sebarang penyakit especially penyakit yg berbahaya seperti sakit jantung, kencing manis etc..

Skrg ni pun aku nk
mengamalkan hidup sihat..
Ye la terfikir la kesan utk long term..xnk la nnt sakit2 ble dh berusia
Klu dulu, aku ni kuat makan nasi n yang paling penting kuat makan ayam!!!

Sekarang ni dh seminggu aku tinggalkan semua tu..
aku kurangkan makan makanan spt yg aku sebutkan tadi..

Banyakkan makan makanan bersup.
..yg ade byk sayur...

Ayam aku makan tp x selalu..sekali sekala..
bykkan makan ikan.
.

mmg berkesan...aku akan buat senaman ringan ble waktu petang..
Kurangkan tdo waktu siang
Kalau dulu, pantang ade mase free je, mst aku tdo lame ms waktu siang especially petang..huhu
Kali ni la first time aku tekad,kalau sebelum ni mesti x menjadi...
Kali ni ok la...aku cuma nak badan aku sihat
X cepat letih

Petang ni aku masak sup sayur yang ade sayur pak choy + kentang + carrot + bawang..
semakin suke sayur.. Semalam aku masak sup ayam..sedap..
x banyak sangat ayam..sekadar rasa..

Ayam untuk sup ayam yg aku buat


sup sayur yang baru je siap dimasak..

0 comments:

Post a Comment

komen la yang boleh membina dan membantu ye...

Related Posts with Thumbnails

Tags

Blog Archive

Archive