Selamat mengunjungi ke Laman Blog Kami.. Kami amat mengalu-alukan kehadiran anda ke Laman Blog Kami...

Saturday, March 26, 2011

jom kita baca..

Posted by [ Z U L I E ] 11:19 PM, under | No comments

Salam..
malam ni aku nak kongsi apa yang aku baca..
aku na kongsi tentang ayat yang aku suka..dan aku pasti orang lain pun akan menyukainya

1. Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, karena itulah pintu hatinya - tempat dimana cinta itu ada.

2. Maka bersabarlah (wahai Muhammad terhadap ejekan golongan yang kafir itu), dengan cara kesabaran yang sebaik-baiknya. (Surah Al-Ma'aarij:ayat 5)

3. Jika kita memilih untuk marah, hati kita akan dikuasai rasa marah yang menghilangkan rasa tenang, malah boleh jadi kita bertindak diluar batas fikiran kita yang akhirnya memberi kesan negatif pada kehidupan kita ketika itu. Namun, jika kita memilih untuk bersabar, insyaAllah kita diberi ketenangan untuk membantu kita mengambil tindakan yang tidak memburukkan lagi keadaan.

4. Ilmu itu seperti gudang dan kuncinya adalah bertanya. Maka hendaklah kamu sering bertanya semoga kamu diberikan rahmat oleh Allah Taala. Maka sesungguhnya dari satu pertanyaan itu diberikan pahala akan empat orang. Pertamanya orang yang bertanya. Keduanya guru yang menjawab. Ketiganya orang yang mendengar jawapan itu. Keempatnya orang yang cinta kepada mereka - Riwayat Abu Nuaim


Selamat membaca~~~

macam-macam..

Posted by [ Z U L I E ] 10:44 PM, under | No comments

Salam..
tahun ini macam-macam yang terjadi..

ada TSUNAMI dan GEMPA BUMI..
yang melanda negara Jepun..
aku pasti peristiwa itu pasti menjadi igauan bagi semua orang..
seram bila tengok video dan berita tentang tsunami tu..




dengan kejadian yang berlaku di Myanmar..

banjir juga berlaku di Malaysia

Namun, ini semua ujian dari Allah yang Maha Esa~~
moga kita sebagai manusia di bumi ini kuat menghadapi segala ujian Allah..
beringat-ingatlah...jangan leka

Friday, March 11, 2011

Tsunami akibat gempa bumi 8.9 magnitud di Jepun

Posted by [ Z U L I E ] 6:20 PM, under | No comments

Salam..
pray for this..


A massive earthquake has hit the northeast of Japan triggering a tsunami that has caused extensive damage.
Japan's TV showed cars, ships and even buildings being swept away the Fukushima prefecture, after the 8.8 magnitude earthquake.
Officials said a wave as high as 6m (20ft) could strike the coast.
The quake struck about 250 miles (400km) from Tokyo at a depth of 20 miles, shaking building in the capital for several minutes.


sangat2 teruk..menakutkan..
internet slow, so xdpt nk upload video..
sape yg rasa nk tgk..leh tgk kt sini:

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12709856
ada banyak video pasal tsunami tu..
mmg dasyat~~selamatkan la orang di sana~~

Thursday, March 10, 2011

just around the corner..

Posted by [ Z U L I E ] 8:50 PM, under | No comments



salam hi, how are you?
hope everything's ok..

im sorry for not posting any entry lately..
quite busy with the practicum, observation by my supervisors..

before this, for sure i always think about practicum..it makes me feel tension la..
i dont to feel like that again..no repetition.

i like to count..not maths ok!
counting days to back home!!really like it..from 1 month, become 2 weeks, then become 5 days..then just become 1 day left...wow..
tomorrow, i will back to my hometown.!!wait for me my hometown! i will not let u go~~i will chase you~~


actually, i still have works to do..
but, tonight i just want to relax..and do works slowly until it finish..

once i live in Balik Pulau, i just stay at my rent house...no more outing~~

but, once i arrive at my hostel, i will go out..release tension..*tension la sangat..haha

lately, i dont feel like want to capture photos..that's why there's no latest photo..=) hope after this i will push myself to get some pictures..

latest picture..tadi je ambil kol 7.10pm..after dinner
my friend ( fatin ) and I

p/s hepi becoming holiday to all my friends, teachers and my lovely pupils~~
have a nice day and to my pupils, don't forget to do revision and do works

Related Posts with Thumbnails

Tags

Blog Archive

Archive