Selamat mengunjungi ke Laman Blog Kami.. Kami amat mengalu-alukan kehadiran anda ke Laman Blog Kami...

Saturday, March 20, 2010

inilah dugaan

Posted by [ Z U L I E ] 10:26 PM, under | No comments

Macam2 dugaan dalam kehidupan ini
kadang kala orang nampak kita gembira, tapi sebenarnya kita ada masalah yg perlu diselesaikan
apakah pandangan anda mengenai masalah sikap
bagi saya, masalah sikap..cuma dapat diselesaikan oleh individu itu sendiri..memang saya setuju
tapi orang sekeliling terutama orang yang rapat juga perlu membantu
janga menambahkan lagi keruh di tempat yg dh sedia keruh
bantu..bukan buat jadi lagi buntu!
bukan semua orang sempurna
semua orang membuat kesilapan
memang banyak yang perlu saya perbaiki
saya juga mahukan kegembiraan + ketawa girang + senyum
saya sukakan semua itu
saya suka orang yang pandai buat lawak
saya suka orang yang buat saya suke hati
saya x dapat tahan ketawa kalau orang buat lawak
x reti nak buat muka serius je
kadang2 saya membaca artikel lawak, lucu
memang mencuit hati
perkara seperti ini dapat membuatkan saya kembali ceria
memang betul perempuan memang sensitif
perlu banyak sabar
memang kadang kala tercabar
tapi tolong la faham..
dugaan hidup ini dapat diharungi dengan baik jika kita pandai mengurusnya
saya percaya setiap perkara ada hikmah di sebaliknya
saya akan melakukan apa yag saya mampu dan yang terbaik
setiap orang mahukan perubahan
mengharapkan perubahan yang positif
semoga kehidupan menjadi menarik dan tenang

IM BACK!!

Posted by [ Z U L I E ] 6:59 PM, under | No comments

IM BACK..
saya sudah kembali di penang
saya tiba awal
hari sabtu..20 march 2010
tiba jam 3.15pm
naik bas dari hentian duta jam 10.45am, tapi gerak jam 11.00am
tiba di hentian sungai nibong,penang
naik teksi ke ipgm kampus pulau pinang
saya dikenakan harga rm15 naik teksi
jalan2 ke bilik..
sunyi..itu yang dapat saya gambarkan dan terangkan kepada anda semua
x ramai yang balik ke hostel hari sabtu
kemudian telefon..bagitahu dah selamat sampai
apa lagi, on la laptop dan internet
makan
dll....
semoga saya tabah menghadapi segalanya
doakan saya

Tuesday, March 16, 2010

kek coklat

Posted by [ Z U L I E ] 3:21 PM, under | No comments

anda suke kek coklat??
jgn malu jgn segan..cuma nyatakannya
saya juge sukekan kek coklat
suke coklat
sedap..manis..menjilat jari
semalam saya buat kek coklat
belajar dengan kakak
sekarang berupaya untuk membuat kek coklat dengan sendiri
insyaallah
susah bile kia tak mencubanya
mudah bila saya sudah mencubanya
learn from experience
it's better,right?
budak2 pun suke akan kek coklat

Friday, March 12, 2010

Guru

Posted by [ Z U L I E ] 1:51 PM, under | No comments

Adakah anda pernah bercita-cita untuk menjadi guru
bukan semua orang ditakdirkan untuk menjadi guru
kadang kala bila kita sudah masuk ke dalam profesion guru, kita perlu ikut rentak sebagai seorang guru
kerja guru bukan sekarang mengajar sekarang...
boleh dikatakan guru ini serba boleh
sebab guru juga designer
guru yang design persekitaran bilik darjah
sama ada persekitaran bilik darjah yang mesra budaya atau pun tidak
seminggu lagi aku akan menjadi guru praktikum
cuma untuk sebulan
kalau sebelum ini selama 4 sem hanya 'observe', sekarang aku perlu mengajar dan pensyarah atau guru pembimbing akan 'observe' pulak
buku rekod pengajaran dan buku laporan tidak pernah jauh dari seorang guru
seperti yang ku terima semalam

rekod persediaan mengajar bagi seorang guru

Selamat maju jaya
semoga mendapat pengalaman yang berguna
praktikum ku bermula 22 March 2010
hari isnin
sekejap betul masa berlalu
petang ni aku gerak pulang ke rumah
selamat bercuti selama seminggu sebelum bergelar guru praktikum

ku pecah REKOD

Posted by [ Z U L I E ] 12:49 AM, under | No comments

macam gempaq je..pecah rekod tu sbnrnye aku nk cerita yg aku pecah rekod mlm td x tdo langsung.. huhu..xpenah2 aku x tdo langsung..dh la x selera makan xde tenaga smuanya gara2 buat assignment earth n space
pening
mmg menguji kesabaran n tercabar
malam tu mmg x larat dh nk buka mata
tp ku lawan juge
ye la..kalau x, tak siap la keje kumpulan ktorg
dengan bilik bersepah dgn bahan2 utk wat storybook
petang td tersembur segala yg ktorg sibukkan pd waktu malam
presentation
heliocentric + geocentric + spacecraft + adventure book + pck + assessments
banyak tu
mmg pening ble semua keje wat dlm 1 masa
gaya nk giler rase..dgn pening dh..nk jalan pun dh seimbang..hahah kelakar
dah la pg td ade taklimat praktikum..duduk depan lak tu..terlelap gak sekali sekala
tersengguk2..ketawa roomateku,Lee fern
esok malam aku balik kl dh..
boleh rehat2 coz pas cuti dh bergelar seorang guru~~cikgu sains doakan segalanya berjalan dengan lancar

buku adventure book yg kami hasilkan..hehhe

sibuk + letih + mengantuk

Tuesday, March 9, 2010

rain..hujan

Posted by [ Z U L I E ] 9:34 PM, under | No comments


Hujan...rain
Terlalu banyak kaitannya perkataan hujan ini
ada yg suka hujan,da yg x suka hujan
hujan ade hikmahnya seperti sekarang, Penang jarang sgt hujan..
ye la skrg musim panas.. berpeluh, panas memanjang
tp ble hujan ni, kurang sikit habuk2 kt udara..
subur ckit tanah..basah ckit jalan raya..
tp mane yg sidai baju, berkejaran mengangkat baju..takut baju basah
aku sukakan hujan..tennag aku rasa..lebih kepada nature suke pd scenery or view yg nyaman, cantik

Perkataan hujan juga ada digunakan di dalam peribahasa..
contoh seperti hujan emas di negeri orang,hujan batu di negeri sendiri
apakah maksudnya?? cari la sendiri..haha.
.im sure u all know its meaning
ayat seperti di bawah ini aku suke!!:
Bak cendawan tumbuh selepas hujan.
umpama assignment yg semakin banyak tatkala tgh kalut nk menyiapkannya 1 persatu
minggu ni mmg sangat sibuk
yg penting hari jumaat aku balik cuti seminggu
biasa la, bila cuti sekolah, aku pun cuti juge~~girangku rase

Sunday, March 7, 2010

book = read it??

Posted by [ Z U L I E ] 11:02 AM, under | No comments

Do you love to read books??
me??i love to read books..but i am a little bit fussy..i prefer to read book that i like most
i love to read novels..or short stories/cerpen..
some people said i like fantasy than reality
i have to admit about it
i love fantasy
but, yesterday..i read a book entitled ' Exploring Science '..
i was excited to read it
it's about science
i like the way the writer design the input of the book
the book use the simple words of english..easy to understand
with the pictures, colourful pictures..big pictures..real pictures
all the information in that story are related to our daily life
it makes me curious to know more about it

as a students, we cannot run away from reading a book
we have to
even when we want to sit for an exam, we will read a book
even we are so lazy and not interested to read, we have to..isn't it???
so, try to read..we'll find the interesting one
we will fall in love with it
if you can fall in love with some one, it is no doubt that you can fall in fall with book

because books are just around us, just pick it and read ok!!
have a nice

Wednesday, March 3, 2010

KEMALASAN

Posted by [ Z U L I E ] 12:49 AM, under | No comments

kemalasan!!!tahap maksima

zulie...kenapa anda menjadi terlalu malas???jawab>>>>
jawapan zulie: ntah la, xtau la kenapa sekarang ni jd malas sgt..semua xnk buat..xde mood nk mulakan kerja padahal assignment berlambak nak kena hantar..sabar je la..

pagi pergi kelas seperti biase
bertambah satu cerita yang x best, iaitu elektrik selalu xde..xtau la pasai apa jadi gini..
overload ke???wiring ke???xbayar bil ke???......confuse
tepat jam 9.30am mesti xde elektrik
tp hari ni paling pecah rekod..xde elektrik start jam 9.30am sampai jam 2.40pm..lame tu..berpanas..
itu juga salah satu faktor menjadikan tahap kemalasanku bertambah..huhu

kerja berlambak
dengan ::report weather::esei edu::report presentation::reflection lawatan::spacecraft::pck::
dan macam-macam
aduh!!!tolong~~~mcmne nk siapkan semua ni kalau malas??

ya Allah, berilah aku kekuatan
permudahkanlah kerjaku
tenangkan la hatiku
terangkan la hatiku
agar ku mudah menerima ilmu

zulie..ade perkara yg anda perlu lakukan
perkara yg anda selalu buat sebelum ini
cuma sekarang anda sudah jarang melakukannya
anda tahu ape yg anda harus lakukan

anda pasti boleh berubah
anda pasti boleh lakukannya
anda pasti dapat siapkannya
anda pasti boleh memahaminya

YAKIN boleh!!!!

teringat zaman sekolah~~huhu
dari facebook aku banyak tahu pekembangan mereka
gambar-gambar ketika di sekolah menengah
Sekolah Menengah Sains Tengku Abdullah, Raub, Pahang
2001 hingga 2005
dengan kawan2..di bandar Raub
sewaktu masih lagi dalam SPM

kawan sekelas
tingkatan 5 Al-Razi

di Dusun Eco Resort, Bentong

semasa hari sukan
rumah Marikh
2005

Related Posts with Thumbnails

Tags

Blog Archive

Archive