Selamat mengunjungi ke Laman Blog Kami.. Kami amat mengalu-alukan kehadiran anda ke Laman Blog Kami...

Monday, January 18, 2010

jangan amalkan minum air sejuk!

Posted by [ Z U L I E ] 7:03 PM, under | No comments

Satu artikel yg menarik perhatian aku..pasal jangan minum air sejuk..aku ni dikategorikan sbg peminat air sejuk gak...huhu,pasni kena amalkan minum air masak je..elok untuk kesihatan.ni adalah sebahagian drpd artikel yg aku baca:

Artikel yg aku baca ni pasal Serangan Jantung gak…huh, menakutkan!! Masyarakat Cina dan Jepun minum teh panas untuk ketika bersarapan, bukannya air sejuk..Memanglah sesuatu yang nikmat untuk minum segelas air sejuk selepas makan. Tapi, air sejuk akan melikatkan minyak yang kita makan bersama hidangan. Sudah tentu ia melambatkan lagi proses pencernaan.Jadi, ada sebabnya kenapa x elok minum kerap air sejuk.

Sekali gumpalan minyak ini bertindakbalas dengan asid di dalam perut, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan selari dengan enzim intestine. Dalam masa terdekat, ia berpotensi bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser. So, adalah penting untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.Lepas ni marilah kita bersama-sama amalkan minum air suam..supaya tubuh badan sihat dan kuat!!

0 comments:

Post a Comment

komen la yang boleh membina dan membantu ye...

Related Posts with Thumbnails

Tags

Blog Archive

Archive