Selamat mengunjungi ke Laman Blog Kami.. Kami amat mengalu-alukan kehadiran anda ke Laman Blog Kami...

Tuesday, February 9, 2010

jabatan geosains ipoh

Posted by [ Z U L I E ] 5:55 PM, under | No comments

Lama btol aku x tulis blog ni..sorry, coz im quite busy lately...but, now i will continue to write something....ok, last week i went to jabatan geosains which is situated at ipoh..perjalanan ke ipoh ini mengambil masa selama 2 jam je sebnrnye..tp ktorg ade stop kt r&r bukit merah utk sarapan..lagi 1 ktorg ade sedikit sesat la gak..but, it's ok...ktorg sampai kt geosains dlm pkl 10.30am..kat sana, kami ade taklimat..penerangan ttg batu..sbb ktorg ade practical pasal batu..lepas taklimat, kitaorg dijemput ke muzium yg ade di jabatan geosains itu..terdapat banyak batu yg boleh dilihat di sana..byk gak batu yg agak luar biasa krn x pernah nampak..contoh batu yang aku tau :
granit
batu sulfur
marble

macam2 lagi la


so, ini adalah sbhgn gambar yg diambil di jabatan geosains ipoh
ini lah tempat yg kitaorg g..jabatan mineral dan geosains yg terletak di ipoh ini semasa taklimat dan penerangan daripada seorang timbalan jabatan mineral dan geosains ipoh..menarik gak penerangan yg diberi..thanks peace!!!aku..serba pink..it's me...skrg ni berminat dgn pink..b4 ni x suke..tp skrg dh suke dengan warna pink..*ahaks bergambar bersama ida..bergambar di sebalik yang lain..suke gambar ni ini adalah sebahagian batu yg terdapat di sana..byk lagi sbnrnye...

gambar aku bersama batu..bulat betul batu tu..tp, aku x ingat la batu ape tu..sori..hehe

mungkin ade org yg berminat dgn batu ini..

gambar di depan muzium sblm bertolak ke kuala lumpur..aku yg serba pink..

lawatan sambil belajar yg menarik..bukan jalan utk saja2 tp belajar something..
kalau selbelum ni x tau something, tp skrg dh tau something bile kita terokainya
selamat berjaya

0 comments:

Post a Comment

komen la yang boleh membina dan membantu ye...

Related Posts with Thumbnails

Tags

Blog Archive

Archive