Selamat mengunjungi ke Laman Blog Kami.. Kami amat mengalu-alukan kehadiran anda ke Laman Blog Kami...

Friday, May 7, 2010

Jimat cermat

Posted by [ Z U L I E ] 9:36 PM, under | No comments

Adakah anda seorang yang berjimat cermat??
saya?? xtau la nak kata apa kategori saya sebenarnya
tapi saya ade kenal dengan beberapa orang yang berjimat cermat
mmg betol la, kbnykan orang yg berjimat cermat ni banyak duit


macam mane nak berjimat cermat??
jom kita fikirkan macamne nak bagi duit kita xla mengalir macam air
-beli apa yang penting je
-kalo nk g shopping ke, tulis note..
so beli apa yg ade kt note tu je!ok..

-simpan awal separuh drpd duit yg kita ada..boleh ke??sabar je la..
-jangan simpan semua duit yang kita ada dalam wallet or purse../ sorok2 wang kertas anda pastinya ratu sorok..hehe

sebenarnya saya ni pn xde la buat macam kat atas ni
tapi teringin gak nk wat
tp, hati ni mengatakan..............................speechless
susah la bila dh g tesco, prangin dll..pasti ada benda yang dibeli walaupun xpernah terfikir pun nak beli
kadang2 x penting pun
tp, nak jugak beli
pantang nampak!
susah jugak
bukan itu je, top up hp pn banyak
cepat sgt abis kredit
pantang ade kredit, mest call sebab sy x suka msg, lambat...call lg cepat lagi puas

walau ape pun..saya nak nasihatkan anda di luar sana berjimat la
nescaya masa depan dan kehidupan anda akan terjamin

sama-sama kita banteras sikap BOROS...

0 comments:

Post a Comment

komen la yang boleh membina dan membantu ye...

Related Posts with Thumbnails

Tags

Blog Archive

Archive